starostwo powiatowe w sochaczewie

powiat sochaczew

O SZKOLE Rekrutacja 2024/2025 DLA UCZNIÓW I RODZICÓW DOKUMENTY VULCAN E-DZIENNIK zaloguj się Egzamin maturalny 2024 EGZAMINY ZAWODOWE KONKURSY Projekt - Ponadnarodowa mobilność uczniów "Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa” Projekty międzynarodowe „Mobilność międzynarodowa jako narzędzie rozwijania kompetencji kluczowych w kształceniu zawodowym” – II mobilność. DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI RODO Kontakt STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH ROZKŁAD GODZINY PRACY PEDAGOG SZKOLNY PEDAGOG SPECJALNY PSYCHOLOG Placówki świadczące pomoc psychologiczno - pedagogiczno - psychiatryczną ZE SKRZYNKI PEDAGOGA/PSYCHOLOGA Wersja kontrastowa

Realizacja projektu Ponadnarodowa mobilność uczniów

28-09-2021 19:05

A A A

Rozpoczynamy relację z udziału uczniów naszej szkoły w projekcie: Mobilność międzynarodowa jako narzędzie rozwijania kompetencji kluczowych w kształceniu zawodowym, realizowanym ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Etap pierwszy to przygotowanie mobilności przed wyjazdem, obejmujące:

  1. Rekrutacja.
  2. Przygotowanie psychologiczne – praca z pedagogiem szkolnym
  3. Zajęcia motywacyjne ze szkolnym koordynatorem projektu.
  4. Przygotowanie kulturowe - zajęcia z nauczycielem geografii.
  5. Przygotowanie językowe obejmujące naukę języka angielskiego i greckiego. W ramach zajęć z języka angielskiego przygotowano opisy do broszury informacyjnej, prezentację o szkole, regionie i naszym kraju, słownik z wyrażeniami branżowymi i elearning.
  6. Przygotowanie informatyczne z zakresu obsługi kreatora stron Wordpress.

W niedzielę 26 września (przed świtem) siedemnaścioro uczniów naszej szkoły oraz dwoje opiekunów wyruszyło w podróż autokarową do Grecji. Przejazd trwał ponad dobę i w poniedziałek przed południem szczęśliwie (choć bardzo zmęczeni) dotarliśmy do miejsca zakwaterowania, czyli do hotelu Evilion Sea & Sun w Nei Pori.

Po zakwaterowaniu i toalecie popodróżnej przyszedł czas na wstępne zapoznanie się z najbliższą okolicą. Po obiedzie skorzystaliśmy z uroków pogody i zażyliśmy kąpieli morskiej i słonecznej.

We wtorek trzeba było zabrać się do pracy. Przed południem odbyło się spotkanie uczniów z panią odpowiedzialną za realizację projektu. Uczniowie zostali podzieleni na grupy i zapoznani z zasadami tworzenia strony internetowej o logistyce. Przedstawiono im również techniki zachęcania użytkowników internetu do odwiedzenia konkretnej strony. Dalsza część zajęć to już początek realizacji zadań projektowych.

Popołudnie to wizyta w szkole Platon School w Katerini. Po powitaniu wszystkich uczestników z różnych szkół ”gospodarze” przedstawili ogólną charakterystykę swojej placówki, a następnie przejęli opiekę nad grupami uczniów. W obszernym pomieszczeniu biblioteki i czytelni nasi uczniowie mieli możliwość poznania historii starożytnej Grecji i mitologii greckiej. Po rozgrzewce umysłowej przyszedł czas na relaks – dalsza  faza pobytu to gry terenowe na szkolnym boisku oraz nauka dawnych tańców greckich (po wstępnym treningu próba z podkładem muzycznym).

W środę przed południem odwiedziliśmy magazyn PITSAS S.A LOGISTICS. Jest to firma rodzinna, założona w 1973 roku i przekazywana z pokolenia na pokolenie. Zajmuje się zaopatrywaniem lokalnych supermarketów w produkty spożywcze, chemii gospodarczej oraz artykuły gospodarstwa domowego. Większość produktów pochodzi z Grecji, ale można spotkać także pochodzące z innych krajów (m.in. z Holandii i z Polski). Zmagazynowane produkty ułożone są na trzypoziomowych regałach, a do obsługi jest wykorzystywany system WMS.

Po południu pojechaliśmy do odległego kilka kilometrów miasta Platamonas. Nastąpił podział uczniów na cztery grupy i przydział każdej z nich dziesięciu zadań gry terenowej (należało m.in. znaleźć ciekawe miejsca, przeprowadzić wywiady na temat miasta i portu, zaśpiewać hymn grecki i zatańczyć Greka Zorbę).

Czwartek rozpoczął się czasem wolnym, który wykorzystaliśmy na trening piłki siatkowej na plaży. Później spotkaliśmy się z p. Danusią, która podała zasady prezentowania swojej osoby przed publicznością. Po pogadance nastąpił czas próby – wszyscy po kolei przedstawialiśmy się oraz braliśmy udział w krótkich scenkach z życia codziennego (wszystko po angielsku).

Po południu uczestniczyliśmy w wykładzie poświęconym geografii Grecji. Dzięki temu mieliśmy możliwość pogłębienia wiedzy o tym pięknym kraju. Później nastąpiło praktyczne poznawanie okolicy – pojechaliśmy do Starego Pantaleimonu. Ta dwustuletnia wioska, położona na wysokości ok. 450 m n.p.m., zachwyca piękną cerkwią, domami pamiętającymi panowanie tureckie oraz różnorodną i pachnącą roślinnością. W głębokiej ciszy można było podziwiać zachowane uliczki i domostwa oraz cieszyć się widokiem gór, morza i miejscowości nadmorskich (to wszystko w jednym miejscu – u nas nie jest to możliwe). W okolicznych sklepikach można było zamienić euro na pamiątki.

Piątkowe przedpołudnie to wizyta w lokalnej winiarni. Właściciele zapoznali nas z procesem produkcyjnym i systemem dystrybucji swoich wyrobów. Popołudnie rozpoczęliśmy od realizacji zadań projektowych w hotelowej sali konferencyjnej. Dzień zakończyliśmy wyjazdem do zamku w Platamonas.

Sobota upłynęła nam na zwiedzaniu Greckich Meteorów, czyli malowniczych skał z usytuowanymi na nich klasztorami. W drodze do tej pięknej krainy zatrzymaliśmy się w wytwórni ikon. Tam zapoznaliśmy się z procesem „pisania” ikon oraz mogliśmy zakupić pamiątki.

Dalszy etap naszej wycieczki to wizyta w jednym z sześciu aktywnych klasztorów (wcześniej było ich 24) oraz podziwianie innych.

W niedzielę pojechaliśmy do drugiego co do wielkości miasta greckiego, czyli do Salonik. To ponadmilionowe miasto posiada bardzo bogatą historię i wiele cennych zabytków, które przeplatają się ze współczesną zabudową (na początku XX wieku ogromy pożar strawił większość miasta). Najbardziej rozpoznawalnym miejscem Salonik jest Biała Wieża i stojący nieopodal niej ogromny pomnik Aleksandra Wielkiego. W ich sąsiedztwie znajduje się kilkukilometrowy bulwar nadmorski.

Kolejna atrakcja naszego wyjazdu do Grecji to pobyt na wyspie Skiathos. Aby się na nią dostać, musieliśmy wcześnie wstać i dojechać autokarem do portu, skąd już dalej podróżowaliśmy statkiem. Pobyt na wyspie to w pierwszej części zwiedzanie starej części miasta, portu i muzeum, a następnie przepłynięcie do pięknej plaży. Pomimo jesieni mogliśmy opalać się, pływać oraz korzystać z innych wodnych atrakcji.

Wtorkowe przedpołudnie to praca nad projektem – przygotowania oraz spotkanie online z uczniami Platon School Ganochara. Atrakcją popołudnia był wyjazd do Litochoro nazywanego „greckim Zakopanem”. Po wyjściu z autokaru ruszyliśmy jednym ze szlaków turystycznych, biegnącym wzdłuż urokliwego wąwozu Enipeas. Wieczór to dyskoteka na plaży – wspólnie z „Iwaszkiewiczem”.

W środę pojechaliśmy do Platon School w Ganachorze – z tą szkołą wspólnie uczestniczyliśmy w tym projekcie. Podczas przygotowanej wcześniej prezentacji mieliśmy możliwość zapoznać naszych greckich rówieśników z Polską, naszym regionem i szkołą. Uczestniczyliśmy również w krótkiej lekcji robotyki. Na koniec wszyscy otrzymaliśmy certyfikaty uczestnictwa w projekcie.

Pozostało jeszcze podsumowanie, pakowanie bagaży i powrót.

 

ZOBACZ GALERIE

powiat sochaczew powiat sochaczew
148200 odwiedzin