Matura 2025
Informacja dla absolwentów o nowym, wdrożonym w tym roku szkolnym sposobie składania deklaracji maturalnej:
1. Deklarację w postaci elektronicznej (e-deklarację) zdający może wypełnić i złożyć w Zintegrowanym Interfejsie Użytkownika (ZIU) na stronie internetowej: https://ziu.gov.pl/login.2.
2. Logowanie do ZIU jest możliwe przy użyciu loginu i hasła otrzymanego od dyrektora szkoły lub dyrektora OKE lub przy użyciu profilu zaufanego, e-dowodu lub bankowości elektronicznej.
3. Jeżeli wraz z deklaracją zdający składa inne dokumenty, np. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, zaświadczenie lekarskie, opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, świadectwo ukończenia szkoły, dyplom zawodowy itd. i chce złożyć e-deklarację, wówczas zobowiązany jest przygotować wyraźny skan każdego dokumentu i przesłać te pliki (skany) jako załączniki do deklaracji. W e-deklaracji jest również zobowiązany złożyć oświadczenie o zgodności skanów z papierowymi oryginałami dokumentów, które załącza do deklaracji.
4. Dyrektor szkoły przekazuje uczniom ostatnich klas szkół ponadpodstawowych, którzy w 2025 r. planują przystąpienie do egzaminu maturalnego po raz pierwszy, login i hasło do ZIU.
5. Absolwent danej szkoły (sprzed 2025 r.) może wystąpić do dyrektora tej szkoły z wnioskiem o nadanie loginu i hasła do ZIU do 15 stycznia 2025 r. Dyrektor szkoły przekazuje login i hasło w terminie 7 dni roboczych od otrzymania wniosku od absolwenta na adres korespondencyjny lub adres e-mail wskazany przez zdającego we wniosku.
Szczegółowe informacje o harmonogramie egzaminu maturalnego, komunikatach i informacjach o egzaminie maturalnym w roku 2025 zdający znajdzie na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej pod adresem.
https://cke.gov.pl/egzamin-maturalny/egzamin-maturalny-w-formule-2023/harmonogram-komunikaty-i-informacje/rok-szkolny-2024-2025-2/
Próbna matura odbędzie się zgodnie z harmonogramem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w dniach 5 – 17 grudnia 2024 roku.